Τρίτη, 2 Αυγούστου 2016

ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ

0 σχόλια

Πολλές γυναίκες διανύουν περίοδο μεγάλης ανασφάλειας το καλοκαίρι, καθώς αναδύονται η δυσαρέσκεια για το σώμα, το σχήμα και τα σημάδια του γήρατος πάνω του, και η δυσαρμονία με τα κιλά.

Το επακόλουθο είναι ποικίλα αρνητικά συναισθήματα (π.χ. άγχος, ενοχές, εκνευρισμός, θυμός, θλίψη, ταραχή κ.ά.), απεγνωσμένες δίαιτες, ψυχαναγκαστική άσκηση, συχνό ζύγισμα, περιορισμός της τροφής, αποφυγή κοινωνικών εξόδων για τον έλεγχο της τροφής, συχνό κοίταγμα στον καθρέφτη.

Οι προσπάθειες αυτές, όμως, εύκολα επισκιάζονται από ανεξέλεγκτα συναισθήματα άγχους που οδηγούν στο ακριβώς αντίθετο: βουλιμικά επεισόδια, αίσθημα ανεπάρκειας όταν η δίαιτα αποτυγχάνει, χαμηλή αυτοεκτίμηση, παραίτηση από την προσπάθεια, αίσθημα κενού, βαθιά ριζωμένη εικόνα του εαυτού ως παχιού. Ψυχαναγκαστικό αδυνάτισμα από τη μία, λοιπόν, παρορμητική λήψη τροφής από την άλλη. Πώς μπορεί κανείς να διατηρήσει την ισορροπία ανάμεσα στον απόλυτο περιορισμό και στην πλήρη καταπάτησή του;

Για να αδυνατίσετε, πρώτα από όλα πρέπει να το θέλετε, δεύτερον να πιστεύετε ότι μπορείτε να το πετύχετε και τρίτον να στηρίξετε μέσα σας τα θετικά αποτελέσματα της απώλειας βάρους. Πάνω από όλα, όμως, είναι σημαντικό να πιστεύετε ότι σας αξίζει να είστε όσα κιλά επιθυμείτε, καθώς και όσο αποδεκτές και επιθυμητές αυτό συνεπάγεται.

Η ενίσχυση της αυτοπειθαρχίας είναι το δεύτερο βήμα. Είναι σημαντικό να σκέφτεστε ότι πίσω από κάθε αίσθημα πείνας ή περιορισμού δεν κρύβεται μια τιμωρία αλλά μια προσωπική επιθυμία και επιλογή υπέρ του εαυτού και της συνολικής αυτοαξίας του.

Βοηθάει πολύ να εστιάζεστε στα μελλοντικά, μακροχρόνια οφέλη μιας υγιεινής, πιο περιορισμένης σε θερμίδες διατροφής και όχι στις βραχυπρόθεσμες ικανοποιήσεις που δίνει το φαγητό.
Αλλωστε, πίσω από μία λαίμαργη γυναίκα κρύβονται πολλά πονεμένα συναισθήματα και ματαιωμένες ανάγκες όπως η δίψα για αγάπη, η μη ανοχή στην πλήξη, το κουκούλωμα των αρνητικών συναισθημάτων, μια μακροχρόνια θλίψη και μια ανάγκη να χρησιμοποιείται το φαγητό ως όχημα συναισθηματικής ρύθμισης. 
Η Μυρσίνη Κωστοπούλου είναι διδάκτωρ Κλινικής Ψυχολογίας-ψυχοθεραπεύτρια

πηγή: ΝΕΑ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε χωρίς φόβο και πάθος!