Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2016

ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΣ ΠΟΤΕ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!

0 σχόλια

Οι φράσεις που ακολουθούν έχουν την μυστηριώδη ικανότητα να σας κάνουν να φαίνεστε κακοί, ακόμα και εάν λένε την αλήθεια.

Επομένως, για να μην σας αμαυρώνουν την επαγγελματική σας εικόνα και βλάψουν την επαγγελματική σας ζωή, αποφύγετέ τις.
Ας δούμε όμως ποιες είναι αυτές:

1. «Δεν είναι δίκαιο»
Όλοι γνωρίζουν ότι η ζωή δεν είναι δίκαιη. Το να το λέτε, είναι σαν να υπονοείται, ότι η ζωή είναι δίκαιη, κάτι που σας κάνει να φαίνεστε ανώριμος και αφελής. Επιπλέον, καθώς το πιθανότερο είναι να απευθύνετε μια τέτοια φράση προς τον εργοδότη ή προϊστάμενό σας, σκεφτείτε πως θα το πάρει αυτός που έχει αυξημένη ισχύ επαγγελματικά, πάνω σας: θα του φανεί ότι τον κατηγορείτε, κάτι που μάλλον θα μετρήσει έντονα αρνητικά εις βάρος σας. Ακόμα και εάν απευθύνετε την φράση σε κάποιον της ιδίας βαθμίδας με εσάς, πάλι ισχύει ότι δεν θα κάνει καλή εντύπωση, καθώς θα σας θεωρήσει εκτός τόπου και χρόνου.
Εάν θέλετε να επισημάνετε κάτι, για το οποίο θεωρείτε ότι αδικηθήκατε, ένας ποιο εποικοδομητικός τρόπος για να κάνετε την επισήμανσή σας, είναι κάπως έτσι: «πρόσεξα ότι αναθέσατε στην Μαρία το μεγάλο project που ήλπιζα να αναλάβω. Θα θέλατε να μου πείτε τι συνέβαλε στην απόφαση αυτή; Θα ήθελα να γνώριζα γιατί με κρίνατε ότι δεν μπορώ να την αναλάβω εγώ, έτσι ώστε να κοιτάξω να βελτιωθώ στους τομείς που θεωρήσατε ότι υστερώ».

2. «Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο πάντα γίνεται »
Ιδίως με την ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, πολλές διαδικασίες σε επιχειρήσεις αλλάζουν τακτικά ως προς τον τρόπο διεκπεραίωσής τους / διαχείρισής τους. Το να πείτε λοιπόν μπροστά σε μια αλλαγή ότι αυτός είναι ο τρόπος που γίνεται πάντα, σας κάνει να ακούγεστε από δύσκαμπτος έως τεμπέλης, πόσο δε μάλιστα εάν ακούσει αυτή την φράση σας ο προϊστάμενός σας / εργοδότης σας. Θα πρέπει να έχετε πάντα στο μυαλό σας ότι ακόμα και εάν μια διαδικασία γίνεται με έναν άλφα τρόπο, σίγουρα θα υπάρχει ή θα υπάρξει κάποια στιγμή, η δυνατότητα τροποποίησής του / βελτίωσής του.

3. «Αυτό ίσως είναι χαζή ιδέα που θα πω … / πρόκειται να κάνω μια ανόητη ερώτηση»
Αυτές οι παθητικές φράσεις, κλονίζουν την αξιοπιστία σας. Ακόμα και εάν ακολουθείται από μια καλή ιδέα σας, ο τρόπος που το θέσατε, ότι ίσως είναι χαζή ιδέα, δείχνει από την πλευρά σας έλλειψη εμπιστοσύνης στις ικανότητές σας και εάν δεν έχετε εσείς ο ίδιος εμπιστοσύνη στις δυνατότητές σας, περιμένετε να έχουν οι άλλοι συνάδελφοί σας και προϊστάμενοι / εργοδότες σας;
Ακόμα και εάν δεν γνωρίζετε κάποια πράγματα, που καλείστε να κάνετε, πείτε καλύτερα «Δεν έχω την απαραίτητη πληροφόρηση τώρα, αλλά θα την βρω και θα επανέλθω».

4. «Αυτό θα πάρει μόλις ένα λεπτό»
Αυτό σας δείχνει μάλλον επιπόλαιο καθώς είναι λίγο δύσκολο μια εργασία να πάρει έως 60 δευτερόλεπτα. Μην λέτε πράγματα ανακριβή, εκτός και πράγματι εκτελέσετε την εργασία εντός ενός λεπτού.
Αντίστοιχα ισχύει και με άλλες χρονικές δεσμεύσεις σας, όπως θα πάρει μισή ωρίτσα και εντέλει σας παίρνει μία. Να είστε ακριβής στις εκτιμήσεις σας, για να δείχνετε σοβαρός επαγγελματίας.

5. «Θα προσπαθήσω / Δεν μπορώ να το κάνω»
Δεν ακούγεται αρεστό στα αυτιά του εργοδότη / προϊσταμένου σας. Αυτοί θέλουν να ακούσουν ότι θα το κάνετε, διότι το θα προσπαθήσω, ακούγεται εμμέσως ότι δεν θα προσπαθήσετε αρκετά σκληρά ή ότι δεν θα το καταφέρετε. Το «Δεν μπορώ να το κάνω», είναι το ίδιο και αμεσότερο. Στην εταιρία που εργάζεστε, σας θέλουν για να προσφέρετε λύσεις και όχι για να μπλοκάρετε.
Ζητήστε λοιπόν ό,τι χρειάζεται προκειμένου να το καταφέρετε ή προσφέρετε μια εναλλακτική. Δεν είναι κακό εάν δεν γνωρίζετε πως γίνεται κάτι, να ρωτήσετε, υπάρχει κανείς που μπορεί να μου δείξει ή μπορεί ο τάδε που το γνωρίζει, να μου δείξει…;

6. «Είμαι αναρμόδιος / Αυτό δεν ανήκει στα καθήκοντά μου»
Σας κάνει να ακούγεστε τεμπέλης. Συνήθως δε, αυτό το λένε προς πελάτες. Εννοείται ότι εάν φτάσει στα αυτιά του εργοδότη σας / προϊσταμένου σας μια τέτοια διαχείριση ενός θέματος, θα κάνει κακή εντύπωση εις βάρος σας.
Εάν σας ζητηθεί κάτι από πελάτη, έστω και εάν δεν είναι δική σας αρμοδιότητα, μην πείτε «Είμαι αναρμόδιος» αφήνοντας την υπόθεση, αλλά σκύψτε στο πρόβλημα και αναζητήστε να φέρετε σε επαφή τον αρμόδιο, έτσι ώστε η υπόθεση του πελάτη να εξελιχθεί και να ξεφύγει όντως από εσάς.
Παρομοίως η φράση «αυτό δεν ανήκει στα καθήκοντά μου» λέγεται συνήθως προς τους συναδέλφους, προϊσταμένους / εργοδότες. Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και εάν είναι αλήθεια, κάνει πολύ αρνητική εντύπωση διότι δίνει την εικόνα ότι είστε διατεθειμένος να κάνετε μονάχα ότι προβλέπεται από τη Σύμβασή σας, όταν όλοι οι άλλοι, από συναδέλφους έως προϊστάμενους και εργοδότες, είναι σίγουρο ότι κάποιες στιγμές θα επιθυμήσουν να δείξετε ορισμένη ‘ευκαμψία’.
Αν σας ζητάει ο προϊστάμενός σας / εργοδότης να κάνετε κάτι που είναι πέραν των καθηκόντων σας, κάντε το καθώς θα μετρήσει προς πιθανή αναβάθμισή σας. Αν σας το έχει ζητήσει αρκετές φορές, τότε κάντε μια συζήτηση μαζί του, για την θέση σας στην εταιρία, θυμίζοντάς του το πώς έχετε φέρει εις πέρας αρκετές φορές, διαδικασίες που είναι και εκτός των τρέχοντων καθηκόντων σας και πως, θα μπορούσε αυτό να παγιωθεί με μια αναβάθμισή σας βάσει και των αναγκών της εταιρίας.

7. «Είναι τεμπέλης / είναι ηλίθιος»
Ακόμα και εάν υπάρχουν συνάδελφοί σας που να είναι, ιδίως σε εργασίες που απαιτούν ομαδική εργασία, είναι ευνόητο ότι τέτοια δεν λέγονται διότι δημιουργούν κλίμα αρνητικό για την συνεργασία. Άλλωστε ακόμα και εάν είναι κάποιος τεμπέλης / ηλίθιος, πιστεύετε ότι θα διορθωθεί με το να του το πείτε; Αφήστε δε που, εάν σας ακούσουν να τους χαρακτηρίζετε έτσι, θα σας την φυλάνε να σας χτυπήσουν και αυτοί, εσάς.

8. «Δεν είναι λάθος μου / Δεν φταίω εγώ»
Προφανώς για να ειπωθεί κάτι τέτοιο, κάτι πήγε στραβά. Συμβαίνουν αυτά. Όμως ποτέ μην λέτε «Δεν είναι λάθος μου» · αντ’αυτού, περιγράψτε τα γεγονότα (που οδήγησαν σε αυτό για το οποίο σκοπεύατε να πείτε ότι δεν ήταν λάθος σας) και αφήστε τους άλλους να βγάλουν μόνοι τους τα συμπεράσματά τους για το ποιος έφταιγε. Η αμυντική θέση από πλευράς σας, δεν είναι κάτι το θετικό για εσάς. Στις δύσκολες καταστάσεις μένετε ψύχραιμοι και αντικειμενικοί – προβάλλετε τα γεγονότα και όχι απόψεις.
Εάν αρχίσετε να δείχνετε το δάχτυλο, επιρρίπτοντας ευθύνες σε άλλους (πελάτες, συνεργάτες κλπ), είναι δεδομένο ότι σύντομα η παρουσία σας θα βαρύνει αρνητικά με κακές συνέπειες για την συνέχιση της εργασίας σας στην τρέχουσα εργασία σας.

9. «Δυσκολεύτηκα να το κάνω»
Το να δυσκολεύεσαι να εκτελέσεις μια εργασία, είναι ευνόητο ότι μπορεί να συμβεί σε πολλούς και για διάφορους λόγους. Είναι καλό όμως, να μην δηλώνεται με οποιαδήποτε φράση δείχνει δυσκολία, έστω και εάν την πλαισιώνετε με άλλη φράση που να δικαιολογεί το γιατί, ρίχνοντας την ευθύνη μακριά σας, όπως  «Δυσκολεύτηκα να το κάνω λόγω του ασφυκτικού deadline» (που το deadline ορίστηκε από άλλον, όχι από εσάς). Δεν κάνει καλή εντύπωση, όποιος και να το ακούει, είτε είναι πελάτης, είτε προϊστάμενος / εργοδότης, είτε συνεργάτης. Ο επιχειρηματικός κόσμος θέλει αποτελεσματικότητα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Το να μεμψιμοιρείτε δεν σας δίδει πόντους, σας αφαιρεί. Ακόμα και εάν δυσκολευτήκατε να βγάλετε εις πέρας μια εργασία, ακόμα και εάν αυτό οφείλονταν σε άλλους παράγοντες άσχετους από εσάς (π.χ. ένα ‘εξωτερικό’ deadline), μην διαμαρτύρεστε, μην μεμψιμοιρείτε. Άλλωστε και να το κάνετε, δεν θα αλλάξει κάτι στη δυσκολία που όντως αντιμετωπίσατε. Οι άνθρωποι του επιχειρηματικού κόσμου, θέλουν θετικότητα.

 10. «Μισώ αυτή την δουλειά! »
Νομίζουμε ότι δεν χρειάζεται και ανάλυση αυτή η φράση· είναι σαφές ότι εάν την ακούσει ο προϊστάμενος / εργοδότης σας, θα σας θέσει υποψήφιο προς άμεση αποχώρηση. Οι προϊστάμενοι / εργοδότες θέλουν στις εταιρίες τους, ανθρώπους που να ενδιαφέρονται για αυτές και να δίδουν λύσεις. Ακόμα και εάν την αντιπαθείτε την δουλειά σας, καλό είναι να δείχνετε έναν ενθουσιασμό, εκτός και πραγματικά δεν σας νοιάζει εάν χάσετε την συγκεκριμένη εργασία

πηγή:  taxcoach

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε χωρίς φόβο και πάθος!